Covid-19

Rexel helpt het u te overbruggen

De afgelopen weken waren op zijn zachtst gezegd uitzonderlijk. Sinds 18 maart hebben we ons allemaal ingezet om elkaar te beschermen door onze verplaatsingen te beperken tot het meest essentiële. Een noodzakelijke inspanning om het coronavirus in te dammen, maar het betekent ook dat onze sector zichzelf opnieuw heeft moeten uitvinden. Ook Rexel heeft zich aangepast, door nieuwe mogelijkheden te creëren, zodat u deze periode kunt overbruggen. Hoe kunnen we u helpen?

1. Nieuwe afhaaldienst 45 min

Als vooraanstaand bedrijf binnen de distributieketen hebben we, van zodra de coronamaatregelen werden aangekondigd, een nieuw systeem opgezet met oog op de elektriciteitsvoorziening van onze klanten. Dit systeem verzekert de toegang tot onze filialen en garandeert tegelijkertijd de veiligheid van onze medewerkers en klanten.

Daarnaast hebben we, om te vermijden dat men te veel tijd doorbrengt in de filialen, de functies van onze Nestore Webshop uitgebreid: een bestelling afhalen gebeurt nu binnen de 45 minuten.

Het principe is simpel. U plaatst een bestelling op Netstore, u selecteert uw filiaal en u ontvangt er uw bestelling 45 minuten later. Daarmee kunnen we fysieke contacten beperken en uw bestellingen vereenvoudigen, waardoor u op uw beurt tijd wint. De afhaaldienst 45 min wordt dus toegevoegd aan de thuislevering en het afhalen van bestellingen in onze Night & Day-sassen om u beter van dienst te kunnen zijn, met respect voor de geldende gezondheids- en preventiemaatregelen.

2. Samenvatting van de fiscale maatregelen

Betalingsplannen, kortingen en vrijstellingen, financiële steun, ... De economische, sociale en financiële informatie gaat alle kanten op. En we zijn ons er terdege van bewust dat het niet altijd gemakkelijk is om er uw weg in te vinden. Daarom hebben wij op onze website een overzicht geplaatst van de fiscale maatregelen. We hopen dat die samenvatting u zal helpen om de maatregelen van de verschillende autoriteiten in het land beter te begrijpen. U vindt er alle basisinformatie, net als nuttige links en links naar officiële websites. Als partner wilden we u een duidelijker beeld verschaffen en uw dagelijks leven gemakkelijker maken.

3. Database & opleidingen

Tot slot maken we gebruik van de coronamaatregelen om bepaalde taken op de agenda te zetten die we in normale tijden soms uit het oog verliezen. Ook al werken veel van onze medewerkers van thuis uit, ze doen alles behalve zich vervelen! We hebben ons daarom geëngageerd om onze database te verrijken met nieuwe foto's, beschrijvingen van artikelen, trefwoorden, enz.

Daarnaast volgen veel Rexel-werknemers momenteel opleidingen vanop afstand, in de vorm van webinars, om hun kennis te verfijnen en uw vragen nog beter te kunnen beantwoorden zodra het leven weer normaal wordt!

“Rexel past zich heel snel aan om u, volgens de maatregelen die de Nationale Veiligheidsraad voorschrijft, in alle veiligheid te kunnen blijven helpen tijdens de volledige periode van de lockdown en de heropstart.”
Serge de Staercke, Sales & Marketing Director

Deel dit artikel